منچستریونایتد در دهه گذشته نزدیک به ۱ میلیارد پوند هزینه کرده و در ازای آن دستاورد بسیار اندکی داشته است. آن‌ها پول‌های کلانی خرج کردند و ۱۴ بازیکن را با ۵۰ میلیون پوند یا بیشتر به خدمت گرفتند. اریک تن‌هاخ پنج مورد از این خریدها را انجام داده اما تعداد کمی از آنها انتظارات را برآورده کرده‌اند. در زمان مربیان قبلی نیز وضع به همین منوال بود و فقط ۲ مورد از ۱۴ بازیکن را می‌توان به عنوان خرید موفقیت‌آمیز در نظر گرفت.

منچستریونایتد 14 بازیکن بالای 50 میلیون پوند خریده است1

منچستریونایتد بهترین بازیکنی که در طول چند سال اخیر با 50 میلیون پوند با بیشتر خریده است کاپیتان برونو فرناندز می باشد.

شاید تنها بازیکنی که می توان گفت مثبت ترین خرید آنها بوده کاپیتان برونو فرناندش از چهار سال پیش که وارد اولدترافورد شد یکی از بازیکنان کلیدی اولدترافورد بوده است. او در ۲۱۲ بازی ۷۰ گل به ثمر رسانده و تبدیل به یکی از ستاره‌های جادویی تیم شده، ولی چنین چیزی را نمی‌توان در مورد پل پوگبا یا میسون مانت گفت. پوگبا با مبلغ ۸۹ میلیون پوندی که در آن زمان رکوردشکن بود، با اولدترافورد قرارداد امضا کرد اما هرگز در حد و اندازه‌های قیمتش ظاهر نشد. او آنقدر توسط کارشناسان مورد انتقاد قرار گرفت تا اینکه در سال ۲۰۲۲ به صورت رایگان از باشگاه رفت.

منچستریونایتد 14 بازیکن بالای 50 میلیون پوند خریده است

پس از ستاره پرتغالی لیساندرو مارتینس از زمانی که با ۵۷ میلیون پوند از آژاکس آمد، خرید موفقی بوده است. مصدومیت از ناحیه پا باعث شد تا بازیکن آرژانتینی در بیشتر فصل جاری از میادین دور بماند، اما در کل در ناحیه دفاع برای یونایتد عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

فهرست