تقابل یونیون برلین با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا را به جدال فیل و فنجان می توان تشبیه کرد. رئال در این فصل برای اولین بار در لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاهی که با ۴۰۰ میلیون یورو بازسازی شده به میدان می‌رود.
هیچ چیزی مانند لیگ قهرمانان نمی‌تواند تفاوت دو تیم را نشان دهد. رئال مادرید تقریبا تمام رکوردهای لیگ قهرمانان اروپا را در اختیار دارد. بیشترین حضور (۵۴)، بیشترین قهرمانی (۱۴)، بیشترین برد (۲۸۵) و البته بیشترین گل (۱۰۴۷) در اختیار رئال‌ است.

تقابل یونیون برلین با پرافتخارترین تیم در لیگ قهرمانان اروپا2

تقابل یونیون برلین با برنده 35 جام قهرمانی در ادوار لیگ قهرمانان اروپا

یونیون برلین 55 سال پیش موفق شده برنده جام FDGB شد. در مقابل ورزشگاه کوپنیک در برلین مجسمه‌ای به یاد قهرمانی در این جام در سال ۱۹۶۸ قرار داده شده است. رئال اگر می‌خواست مجسمه‌های قهرمانی‌های‌اش را کنار ورزشگاه قرار دهد یک حلقه بسیار بزرگ ایجاد می‌شد. ۳۵ عنوان قهرمانی در لالیگا اسپانیا، ۲۰ قهرمانی در کوپا دل‌ری، ۱۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، دو جام یوفا، هشت قهرمانی باشگاه‌های جهان و سوپرکاپ‌های مختلف در اسپانیا و اروپا مهم‌ترین قهرمانی‌های تاریخ رئال‌اند.

تقابل یونیون برلین با پرافتخارترین تیم در لیگ قهرمانان اروپا1

یونیون در تعطیلات تابستانی لئوناردو بونوچی و روبین گوسنس را خریداری کرد. اما رئال با از دست دادن بنرما هنور هم پر از ستاره می باشد.ستارگان جوانی چون جود بلینگام، ادواردو کاماوینگا و آردا گولر نیز در رئال‌اند. ارزش کل تیم یونیون ۱۹۲.۵ میلیون یورو است. رئال تقریباً پنج برابر یونیون ارزش دارد. ارزش بازیکنان رئال طبق برآوردهای ترانسفرمارکت در مجموع ۹۹۱ میلیون یورو است.

تقابل یونیون برلین با پرافتخارترین تیم در لیگ قهرمانان اروپا

فهرست