باشگاه های پرهزینه فوتبال جهان در سال 2023 معرفی شدند.باشگاه چلسی که در صدر این فهرست می باشد در مجموع در سال 2023 از زمان حضور تاد بولی، نزدیک به یک میلیارد پوند هزینه کرده و بازیکنانی مانند مویسس کایسدو و انسو فرناندس هر کدام با بیش از ۱۰۰ میلیون پوند به این تیم آمده‌اند. میخائیلو مودریک خرید بزرگ دیگری بود که چلسی در ژانویه ۸۸ میلیون پوند برای جذب او هزینه کرد. خرید ۷۵ میلیون پوندی وسلی فوفانا و خرید ۶۲ میلیون پوندی مارک کوکوریا از دیگر موارد گران است.

باشگاه های پرهزینه فوتبال جهان در سال 2023

باشگاه های پرهزینه فوتبال در سال 2023 با صدرنشینی چلسی مشخص شدند

تیم الهلال عربستان سعودی با خرج خالص ۲۸۲ میلیون پوندی که صرف جذب نیمار، روبن نوس، کالیدو کولیبالی، الکساندر میتروویچ، سرگی میلینکوویچ ساویچ، مالکوم و یاسین بونو کرده، بزرگترین خرج‌کننده بعدی است. با این حال، این باشگاه تنها یک میلیون پوند از فروش بازیکنان به دست آورده که حاصل خروج گوستاوو کولر از الشباب است.
آرسنال با اضافه کردن هافبک ۱۰۵ میلیون پوندی دکلان رایس، هاورتس و ژورین تیمبر در این تابستان در جایگاه سوم قرار دارد. تیم میکل آرتتا ۲۲۸ میلیون پوند خرج خالص دارد و همچنین مقداری پول از فروش گرانیت ژاکا و مت ترنر به دست آورده است.

باشگاه های پرهزینه فوتبال جهان در سال 20231

رئال مادرید با هزینه‌های زیادی که برای جود بلینگام، آردا گولر و فران گارسیا انجام داد، در جایگاه چهارم قرار دارد.باشگاه بعدی باعث تعجب خیلی‌هاست بورنموث می باشد.بیل فولی، تاجر آمریکایی، در سال ۲۰۲۲ این تیم را تصاحب کرد و در ماه ژانویه خیلی هزینه کرد تا از ماندن باشگاه در لیگ برتر مطمئن شود.
الاهلی دومین تیم عربستانی این فهرست است که در رده ششم قرار دارد و بیش از ۱۵۰ میلیون پوند برای ریاض محرز، راجر ایبانیس، آلن سن ماکسیمین، مریح دمیرال، ادوارد مندی و فرانک کیسی هزینه کرده است.

ده تیم برتر توسط تیم‌های لیگ برتری نیوکاسل، منچستریونایتد، لیورپول و استون‌ویلا تکمیل می‌شود و جز باشگاه های پرهزینه جهان فوتبال به شمار می آیند.

فهرست