آندره اونانا
آندره اونانا عشق خود به کامرون را بر همه چیز ترجیح می‌دهد

دروازه‌بان منچستریونایتد، آندره اونانا، قصد خود را برای پیوستن به تیم ملی کامرون برای بازی مقدماتی جام ملت‌های آفریقا مقابل بوروندی در این ماه اعلام کرد و بازنشستگی بین‌المللی خود را که پس از جام جهانی 2022 آغاز شد، پایان داد.

با توجه به اینکه دوران حرفه‌ای باشگاهی او به بارسلونا، آژاکس، اینتر و اکنون منچستریونایتد رفته است، اونانا با 34 سال سن، شگفت‌انگیز است که تعداد بازی‌های ملی او کم است.

آندره اونانا پس از اینکه دو فصل کامل به عنوان بازیکن اصلی آژاکس پشت سر گذاشت، به عنوان شماره یک خود را تثبیت کرد، اما یک محرومیت دوپینگ دوران حرفه‌ای او را برای بیشتر سال 2021 به حالت تعلیق درآورد. اونانا سپس به محض اینکه دوباره به بازی فوتبال اجازه داده شد، جایگاه خود را بازیافت و به کامرون کمک کرد تا در جام ملت‌های آفریقا 2021 که به تعویق افتاده بود، به مقام سوم برسد و در جام جهانی 2022 به عنوان دروازه‌بان بی چون و چرا وارد شود.

آندره اونانا

با این حال، اختلاف نظر با سرمربی ریگوبرت سونگ در قطر باعث شد آندره اونانا پس از بازی افتتاحیه کامرون از تیم کنار گذاشته شود.  بیانیه‌ای که تایید کرد اونانا خواسته است بازی نکند و به دلایل انضباطی تعلیق شده است.

“هر داستانی پایانی دارد و داستان من با تیم ملی کامرون به پایان رسیده است.” او سپس این را بیان کرد و پس از این مسابقات بازنشستگی خود را از فوتبال بین المللی اعلام کرد.

اونانا از آن زمان برای کامرون بازی نکرده است، اما نام او در لیست تیم سونگ برای این ماه فیفادی وجود داشت که در پایان ماه گذشته اعلام شد. اکنون، اونانا پاسخ داده و از این تماس  استقبال خواهد کرد.

بیانیه ای که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، نشان می دهد که رسیدن به این نقطه آسان نبوده است، دروازه بان به “اجحاف” نامشخص، “دسیسه”، “دروغ” و “سوء استفاده از قدرت” اشاره کرده است، اما اصرار دارد که عشق او به کامرون بر همه چیز دیگر غلبه می کند.

 

فهرست