حضور سرمربیان خارجی در راس تیم های بزرگ ایرانی با حضور موسیمانه در استقلال کامل شد.پساز ۷ سال هر چهار تیم بزرگ ایران دوباره سرمربی خارجی دارند.به عبارت دیگر ۷ سال قبل هرگز و در هیچ برهه زمانی چهار تیم بزرگ ما با سرمربی خارجی در لیگ حضور نداشتند و اگر به سال های قبل تر هم برویم چنین اتفاقی هرگز نیفتاد.

حضور سرمربیان خارجی در راس تیم های بزرگ ایران

حضور سرمربیان خارجی در 4 تیم بزرگ ایران در 7 سال اخیر بی سابقه بوده است.

اینکه داشتن سرمربی خارجی برای تیم های بزرگ ما خوب است یا نه جای بحث دارد اما این اتفاق هرگز در تاریخ لیگ برتر نیفتاده است!به این ترتیب در فوتبال ما که هر لحظه آبستن حوادث بسیار است، اگر اتفاق دیگری رخ ندهد، در هفته نهم لیگ بیست و چهارم هر چهار تیم مدعی قهرمانی و بزرگ ما با سرمربی خارجی وارد رقابت می شوند و این اتفاق در تاریخ ما سابقه ندارد!

جایگاه «گاریدو» در پرسپولیس محکم است. «موسیمانه» هم که تازه به استقلال آمده و برای اولین بار لیگ برتر را تجربه خواهد کرد. از آن طرف «اسکوچیچ» هم در تبریز فعلا موقعیت بسیار مستحکمی دارد و تنها صندلی «ژوزه مورایس» در سپاهان کمی لرزان است که ممکن است بار دیگر این معادله را خراب کند.

حضور سرمربیان خارجی در راس تیم های بزرگ ایران22

خلاصه اینکه هنوز باید منتظر باشیم تا یک هفته از لیگ برتر را با دوئل ۴ مربی خارجی روی ۴ نیمکت بزرگ ببینیم! اتفاقی که شاید بازهم نیفتد و مثلا با نتایج لیگ نخبگان و قهرمانان یا حتی با یک دلیل دیگر، باز یکی از این ۴ نفر بروند و هرگز «همزمان» ۴ مربی خارجی را روی این ۴ نیمکت نبینیم.

فهرست