سرمربی جدید تیم ملی هندبال با اعلام علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال مشخص شد.رافائل گویخوسا کاستیو به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی شده و هدایت ملی‌پوشان را بر عهده خواهد داشت.

«رافائل گویجوسا کاستیلو» که سابقه بازی در تیم هندبال بارسلونا از سال ۲۰۰۰-۱۹۹۵ و جونتو الکالا از سال ۱۹۹۵-۱۹۹۳ را دارد، مدال برنز در بازی‌های المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا و المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، مدال نقره قهرمانی هندبال اروپا ۱۹۹۶ سویل، ۱۹۹۸ ایتالیا و مدال برنز مسابقات قهرمانی هندبال اروپا ۲۰۰۰ کرواسی را به همراه تیم ملی هندبال اسپانیا کسب کرده است.

سرمربی جدید تیم ملی هندبال مشخص شد1

سرمربی جدید تیم ملی هندبال ایران رافائل گویخوسا کاستیو معرفی شده است.

«رافائل گویخوسا کاستیو» همچنین به عنوان مربی کارنامه درخشانی دارد. وی که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ سرمربیگری تیم ملی هندبال ایران را برعهده داشت، موفق شد مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ را در شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا که به میزبانی بحرین برگزار می‌شد را کسب کند.

سرمربی جدید تیم ملی هندبال مشخص شد

«رافائل کاستیو» همچنین پروفسور و استاد مربیگری هندبال در فدراسیون هندبال اروپا و فارغ‌التحصیل رشته فعالیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه پلی تکنیک بارسلونا، مدرس رسمی فدراسیون هندبال جهانی ۲۰۲۴-۲۰۲۰، پروفسور دوره‌های بین‌المللی مربیگری هندبال در اسپانیا ۲۰۲۴-۲۰۱۴، مدرس دانشکده فعالیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه مادرید از سال ۲۰۱۵ و … نیز است.

فهرست