از مانچینی سرمربی تیم ملی عربستان می توان درس هایی را یاد گرفت.در شروع جام ملتهای آسیا و در هر دوره ایران و عربستان جز مدعیان سنتی قهرمانی به شمار می‌روند. در کنار ژاپن و کره جنوبی و در ادوار اخیر استرالیا. عربستان مثل ما سابقه سه قهرمانی در جام ملت‌ها را دارد و با حضور در ۶ فینال این تورنمنت رکورددار قاره است.

از مانچینی و تیمش می توان چیزهایی را یاد گرفت

از مانچینی می توان الگو برداری انجام داد در دیدار های باقی مانده تیم ملی ایران

عربستان در بازی اول مقابل عمان تا دقایق آخر نیمه دوم عقب بود. بعد گل مساوی را زد و در آخرین ثانیه‌های وقت‌های اضافه با یک گل بحث برانگیز ۲-۱ پیروز شد. در بازی دوم مقابل قرقیزستان همه یک پیروزی پرگل برای عربستان کنار گذاشته بودند، تیمی که چندماه پیش از ما ۵ گل خورد! قرقیزستان در همان نیمه اول ۹ نفره شد ولی عربستان به زحمت در هر نیمه گل زد تا پیروز شود!

از مانچینی و تیمش می توان چیزهایی را یاد گرفت2

اولین نکته در مورد عربستان میانگین سنی این تیم است.میانگین ۲۷ سال که با تجربه‌ترین بازیکن آنها که کاپیتان و ستاره تیم هم هست با فقط ۷۵ بازی ملی وارد جام ملت‌های آسیا شد.شاگردان مانچینی در بازی مقابل قرقیزستان زمانی که نتوانستند از تاکتیک های مختلف نتیجه بگیرند رو به شوت‌های از راه دور آوردند و گل اول در ریباند همین شوت به ثمر رسید. گل دوم هم که مستقیم یک شوت راه دور بود.

از مانچینی و تیمش می توان چیزهایی را یاد گرفت1

می توان از این روش هم در تیم ملی ایران هم استفاده کرد.بازیکنان شوت زن در تیم ایران کم نیستند.پس سعودی ها ها به ما تاکتیکی را یادآوری می کنند که می تواند در مواقع ضروری به سود تیم ملی باشد.

فهرست