مجوز حرفه ای باشگاه استقلال به دلیل شکایت باشگاه سانتاکلارای پرتغال هنوز صادر نشده است.تنها شکایت از باشگاه استقلال در فیفا فقط همین مورد است.باشگاه سانتاکلارای پرتغال به دنبال عدم پرداخت حق انتقال محمد محبی به استقلال از این باشگاه به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) شکایت و این دادگاه، استقلال را به پرداخت 500 هزار یورو محکوم کرده بود.

مجوز حرفه ای استقلال هنوز صادر نشده است2

مجوز حرفه ای استقلال در گروی تسویه حساب با باشگاه سانتاکلارا خواهد بود.

از این رو ، مدیران استقلال تفاهم‌نامه‌ای با طرف پرتغالی امضا می‌کنند، مبنی بر اینکه 300 هزار یورو از مطالبات باشگاه استقلال در فیفا از سوی این نهاد پرداخت خواهد شد و مابقی نیز از طریق یک یا دو قسط پرداخت می‌شود.

مجوز حرفه ای استقلال هنوز صادر نشده است1

بابت 200 هزار یورو باقیمانده، فدراسیون فوتبال طبق درخواست استقلال نامه‌ای به فیفا ارسال می‌کند مبنی بر اینکه این باشگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا مطالباتی دارد و مبلغ 200 هزار یورو به حساب سانتاکلارای پرتغال واریز شود. فدراسیون فوتبال تضمین می‌کند که اگر این مبلغ از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا به حساب فیفا ننشست، فیفا می‌تواند 200 هزار یوروی باقی مانده را از محل مطالبات فدراسیون فوتبال ایران بردارد و هر زمان کنفدراسیون فوتبال آسیا 200 هزار یورو از مطالبات استقلال را به حساب فیفا واریز کرد، آن پول جابه‌جا شود. بدین ترتیب استقلال با این تدبیر و روش، تفاهم‌نامه معتبری تحت عنوان صلح‌نامه پرداخت مطالبات به شکل اقساطی با سانتاکلارا پرتغال امضا می‌کند.

مجوز حرفه ای استقلال هنوز صادر نشده است

به همین دلیل باشگاه استقلال نگرانی بابت بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش ندارد و چون زمان یارگیری در نقل‌وانتقالات زمستانی پایان یافته و ترجیح داد در این مقطع با سانتاکلارای پرتغال تفاهم‌نامه امضا کند.

فهرست