فینال جام جهانی 2022 قطر بین تیم های آرژانتین و فرانسه دو قدرت سنتی فوتبال جهان برگزار خواهد شد.به جز مصاف این دو تیم یک ذقابت دیگر در این فینال شاهد خواهیم بود؛مصاف دو غول بزرگ تولید تجهیزات ورزشی دنیا که با لباس‌هایشان بر تن ستاره‌های دو فینالیست در آخرین بازی جام جهانی حضور خواهند داشت.
آرژانتینی‌ها روز یکشنبه در لوسیل با پیراهن‌های آدیداس وارد میدان می‌شوند تا با فرانسه‌ای نبرد کنند که پیراهن تولیدشده توسط نایک را بر تن دارد. این برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ است که دو تیم با برند آدیداس و نایکی در فینال جام جهانی برابر هم قرار می‌گیرند. در آفریقای جنوبی تیم‌های اسپانیا و هلند با برند آدیداس و نایکی مقابل هم به میدان رفتند و اسپانیا با گل آندرس اینیستا برنده شد.

فینال جام جهانی مابین آدیداس و نایکی3

فینال جام جهانی مابین دو ابرقدرت دنیای پوشاک ورزشی آدیداس و نایک خواهد بود.

در فینال سال ۲۰۱۴ آلمان و آرژانتین هر دو آدیداس به تن داشتند. در فینال سال ۲۰۱۸ تیم‌های فرانسه و کرواسی از پیراهن‌های برند نایکی استفاده می‌کردند. اگر به عقب‌تر برگردیم، در سال ۲۰۰۶ که فینال بین فرانسه و ایتالیا برگزار شد، ایتالیا برند پوما به تن داشت و برند پیراهن فرانسه نیز آدیداس بود. در واقع از سال ۲۰۰۶ تاکنون تیم‌های فینالیست یا از برند آدیداس استفاده کرده اند یا نایکی.

فینال جام جهانی مابین آدیداس و نایکی2

بین این دو برند نیز تعادل وجود داشته است: چهار تیم آدیداس و چهار تیم نیز نایکی.در این تورنومنت بین المللی و بزرگ از بین 32 تیم 20 تیم با برند این دو کمپانی وارد مسابقات شدند.۱۳ تیم با پیراهن‌های نایک در قطر بازی کردند و ۷ تیم پیراهن‌هایی را به تن داشتند که آدیداس تولید کرده بود.

فینال جام جهانی مابین آدیداس و نایکی1

فهرست