فوتبال عربستان در رده ملی وضعیت خوبی ندارد.پس از رقابت های جام جهانی 2022 که با پیروزی بزرگ عربستان مقابل قهرمان جام رقم خورد،آنها روز های خوبی را سپری نمی کنند. با این همه اوج خبرسازی‌های فوتبال عربستان پس از جذب کریستیانو رونالدو توسط النصر کلید خورد و پس از آن بازیکنان مطرح زیادی مانند نیمار، مانه، فیرمینو، هندرسون، فابینیو و … به لیگ حرفه‌ای این کشور پیوستند تا آن را به یکی از پرستاره‌ترین رقابت‌های فوتبال دنیا تبدیل کنند.

 

فوتبال عربستان پس از جام جهانی با افت فاحشی مواجه شده است

فوتبال عربستان هیچ شانسی برای قهرمانی در جام ملت های آسیا ندارد

با این حال اوضاع برای فوتبال ملی عربستان آنطور که تصور می‌شد، خوب پیش نرفت و پس از نمایش‌های دلچسب تیم‌ ملی این کشور در جام جهانی با هدایت اروه رنار، عملکرد عربستان با افتی فاحش مواجه شده و حتی آمدن روبرتو مانچینی هم تاکنون چنان که باید جواب نداده است.

فوتبال عربستان پس از جام جهانی با افت فاحشی مواجه شده است1

به طور کلی عربستان پس از پیروزی مقابل آرژانتین ۱۵ بازی انجام داده است که حاصل آن چهار پیروزی، دو تساوی و ۹ باخت بوده که پیروزی‌ها مقابل تیم‌های یمن (رنکینگ ۱۵۲)، پاکستان (رنکینگ ۱۹۵)، اردن (رنکینگ ۸۷) و لبنان (رنکینگ ۱۰۷) بوده که تمام آنها آسیایی بوده‌اند و بهترینشان هم اردن بوده است. این عملکرد تیم ملی عربستان با اینکه در بازی‌های دوستانه بوده اما روزهای خوبی را پیش از جام ملت‌های آسیا برای روبرتو مانچینی نوید نمی‌دهد. عربستان در گروه F جام ملت‌های آسیا با تیم‌های ملی عمان، تایلند و قرقیزستان هم‌گروه است.

فهرست