دنیای بسکتبال که مسابقات حرفه‌ای آمریکا موسوم به NBA را به خود می بیند اما گویا یک ستاره جدید از فرانسه ظهور کرده و تمام توجهات را به خود معطوف کرده است و شاید او پایانی بر تمام بحث‌ها میان طرفداران مایکل جردن، لبران جیمز، ویلت چمبرلین، کوبی برایانت و حتی اخیرا استفن کری باشد.

دنیای بسکتبال یک مایکل جردن جدید از جنسی کاملا متفاوت را تجربه خواهد کرد2

ویکتور ومبانیاما، بسکتبالیست ۱۹ ساله شاغل در لیگ فرانسه است که تابستان پیش رو به لیگ NBA درفت خواهد شد و تیم‌ها از الان برای جذب این بازیکن سر و دست می‌شکنند.ویکتور ومبانیاما (Victor Wembanyama)، پدیده‌ای است که دو سال پیش با تمرین کنار رودی گوبر، سنتر بلند قامت و قدرتمند فرانسوی شاغل در NBA شناخته شده و توانایی‌های او مثل بمب سر و صدا کرد.

دنیای بسکتبال یک مایکل جردن جدید از جنسی کاملا متفاوت را تجربه خواهد کرد1

دنیای بسکتبال برای معرفی ستاره جدید 19 ساله فرانسوی آماده خواهد شد.

ومبانیاما که در حال حاضر ۱۹ ساله است، ۲۱۹ سانتی‌متر قامت دارد (به گفته کارشناسان بسکتبال با کفش‌های مخصوص این رشته به ۲۲۸ سانتی‌متر هم می‌رسد!) و به واسطه وزن پایینش (١٠۴ کیلوگرم) سرعت مناسبی هم به عنوان یک بازیکن سنتر و فوروارد دنیای بسکتبال دارد. در نگاه اول شاید او را با سایر بسکتبالیست‌های بلند قامت مقایسه کنند اما او فقط در قد بلندش خلاصه نمی‌شود. ومبانیاما در فاز هجومی یکی از بهترین پدیده‌های سال های اخیر به شمار می رود و قدرت بالای او در شوتزنی، باعث شده مهارنشدنی به نظر برسد.تیم‌هایی مانند سن‌آنتونیو اسپرز و یوتا جز از عمد تیم خود را از هر گونه ستاره خالی کرده‌اند و به دنبال این ستاره هستند.

دنیای بسکتبال یک مایکل جردن جدید از جنسی کاملا متفاوت را تجربه خواهد کرد

فهرست