حمله پرسپولیس و استقلال به رکورد کسب امتیاز فرهاد مجیدی در لیگ برتر صورت خواهد گرفت.رکوردی که برای سال‌های نسبتا طولانی در اختیار برانکو ایوانکوویچ قرار داشت، در لیگ بیست و یکم از سوی تیم فرهاد مجیدی ربوده شد تا استقلال در قامت پرامتیازترین قهرمان فوتبال حرفه‌ای ایران مطرح شود.

حمله پرسپولیس و استقلال به رکورد شگفت انگیز مجیدی2

حمله پرسپولیس و استقلال به کسب امتیاز بیشتر در لیگ پس از رکورد شکنی مجیدی

استقلال در لیگ بیست و یکم ۶۸ امتیاز به دست آورد تا با اختلاف معنادار نسبت به پرسپولیس در صدر جدول قرار بگیرد.این در حالی است که حالا پرسپولیس در شرایطی راهی آبادان شده که ۴۹ امتیاز از ۲۳ بازی این فصل کسب کرده و تنها در یک حالت رکورد تیم مجیدی را خواهد شکست: پیروزی در تمام بازی‌های فصل. در این صورت پرسپولیس ۷۰ امتیازی خواهد شد و این رکورد جاودانه را در اختیار خواهد داشت.

حمله پرسپولیس و استقلال به رکورد شگفت انگیز مجیدی

استقلال که تا اینجا با ۵۰ امتیاز صدرنشین است، در صورت پیروزی در تمام مسابقات خود شانس این را خواهد داشت تا اولین قهرمان ۷۱ امتیازی فوتبال ایران لقب بگیرد. همچنین اگر استقلال یک لغزش داشته باشد و با شش برد و یک تساوی فصل را به پایان برساند، اولین تیم تاریخ این باشگاه خواهد شد که ۶۹ امتیاز به دست می‌آورد.

حمله پرسپولیس و استقلال به رکورد شگفت انگیز مجیدی1

پیش از ورود برانکو ایوانکوویچ به ایران هیچ تیمی در لیگ برتر به متوسط ۲.۲ امتیاز به ازای هر بازی نرسیده بود و برای سال‌های طولانی از متوسط دو امتیازی هم دور بود اما حالا اوسمار و نکونام شب را با رویای اولین قهرمان ۷۰ امتیازی به پایان می‌رسانند، رویایی که ژوزه مورایس هم در ابتدای فصل به تیمش دیکته کرده بود اما هرچه گذشت آنها از این حدنصاب تاریخی دور و دورتر شدند.

فهرست