ارسلان در کشتی فرنگی در اروپا توانسته است پرچم‌دار کشتی فرنگی ایران در قاره سبز باشد.ارسلان در چند سال گذشته در تمام مسابقات انتخابی و جام تختی حضور داشت، اما هیچ‌گاه موفق به پوشیدن دوبنده تیم ملی نشد. او تنها یک بار در سال ۲۰۱۷ در قهرمانی آسیا به میزبانی دهلی‌نو حضور یافت و به مدال برنز رسید. نابغه کشتی فرنگی ایران در حالی عنوان قهرمانی جهان را در رقابت‌های ۲۰۲۲ با پرچم صربستان بدست آورد که خبر تابعیت‌اش ۲۸ آذرماه ماه ۱۴۰۰ رسانه‌ای شد.او برای پوشیدن دوبنده صربستان نیاز به ضرایت نامه فدراسیون کشتی ایران داشت که با چراغ سبز محمدبنا به علیرضا دبیر صادر شد تا آغازی برای مسیر طلایی این یاغی ایرانی کشتی فرنگی در قاره سبز فراهم شود.

ارسلان قدرت کشتی ایران را در اروپا به همگان نشان داد2

ارسلان اعتبار کشتی فرنگی ایران در اروپا می باشد.

اتحادیه جهانی کشتی همچنین در مطلبی به برترین کشتی‌گیر صربستان نیز پرداخت و گفت: فرنگی‌کار ایرانی تیم صربستان عنوان برترین کشتی‌گیر سال این کشور را از آن خود کرد. علی ارسلان که به عضویت تیم کشتی فرنگی صربستان درآمده است در مراسم برترین‌های ورزش صرب‌ها به این عنوان مهم رسید. ارسلان سال گذشته و در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد موفق شد در وزن ۷۲ کیلوگرم به مدال طلای قهرمانی جهان برسد.

ارسلان قدرت کشتی ایران را در اروپا به همگان نشان داد1

ارسلان همچنان خودش را ایرانی می‌داند. حتی در دیداری که پنجم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با حضور در کمپ شهید حاج قاسم سلیمانی در تمرین تیم‌های ملی کشتی حاضر شد و با دوستان و مربیان سابق خود دیدار و گفت‌و گویی صمیمی داشت.

ارسلان قدرت کشتی ایران را در اروپا به همگان نشان داد

فهرست