فصل آینده با توجه به سقوط تیم پیکان به لیگ دسته یک فوتبال تهران سه نماینده در لیگ برتر خواهد داشت.لیگ در ایران از سال ۱۳۴۹ آغاز شد. از این تاریخ تا ۱۳۸۲ همیشه عنوان قهرمانی در پایتخت ماند و همیشه تهران دارای بیشترین سهمیه در بالاترین سطح فوتبال بود، از لیگ ایران و تخت جمشید تا قدس آزادگان و لیگ برتر حرفه‌ای.

فصل آینده پایتخت 3 نماینده در لیگ برتر خواهد داشت2

فصل آینده تهران در لیگ برتر فقط 3 نماینده خواهد داشت.

از سال ۱۳۸۰ با تولد لیگ برتر حرفه‌ای این قانون و قاعده پابرجا باقی ماند. تنها در یک مقطع تبریز می‌توانست به چهار سهمیه در لیگ برتر برسد که صعود شهرداری لغو شد. اصفهان نیز در دهه ۷۰ سه تیم در سطح اول فوتبال داشت و شهرهای دیگر مثل مشهد شیراز اهواز داشتن دو تیم را تجربه کرده‌اند.
فصل آینده پایتخت 3 نماینده در لیگ برتر خواهد داشت

استقلال، پرسپولیس، پاس، سایپا، پیکان، صبا باتری و هوادار، نمایندگان تهران در این دو دهه بودند و طی سال‌های اخیر تهران به صورت ثابت ۴ سهمیه داشت اما از فصل بیست و چهارم برای اولین بار این تعداد به عدد ۳ خواهد رسید. با سقوط پیکان، حالا برای فصل بعد تهران تنها استقلال، پرسپولیس و هوادار را خواهد داشت. از لیگ آزادگان ۳ تیم خیبر خرم آباد، فجر سپاسی شیراز و چادرملو اردکان شانس صعود به لیگ برتر دارند و قرار نیست به سهمیه پایتخت اضافه شود!

فهرست